Tack Madde





Tack Madde för att du hjälpte mig med att hämta Nikita på dagis idag. Klarade inte av att gå så långt när jag hade så ont. Känner mig hellt slut i kroppen, som om jag har överansträngt mig eller nå. Skulle lätt kunna somna nu. Men det har inte Nikita lust med hihi. Desutom håller Jesper på att lägga nytt golv i hallen, man kan höra honom svära lite då och då. Killen har inte tålamod ibland hehe. Men han är duktig han <3 Tur att man har en händig kille här hemma som kan göra lite saker.  Oj nu svär han igen. Undrar om han kommer bli galen snart hihi.
 
                     Glömde skriva klart fick främande...

Japp för ett tag sen va Cassa förbi för att vissa upp sin dräkt som hon ska ha på sig till hallowin festen som vi också är bjudna till. Hon och Johan ska vara ut kläda till musse och mimi. SÅÅÅ SÖTA hihi. Får se om jag och Jesper får gå. Länge sen han och jag va ute tillsammans nu. Men det berode på om Nicklas och Madde skulle gå ut och festa. Men om dom inte skulle göra de så kanske dom skulle ha Nikita. Haha konstigt när man säger att Nikitas farfar ska kanske ut och festa. Farfar låter så gammalt. Men också han kan vara en fest prins för att så gammal är han inte hehe.
Tycker det är lite jobbigt att inte några av mina släktingar bor här i närheten, som mamma och pappa eller syskon. För visa gånger så är det så begränsat med barnvakt för mig och Jesper. Det är ju lite jobbigt att ta sig till stockholm för att mamma eller pappa skulle kuna passa Nikita. Menar, det är väldigt sällan som vi får gå ut och göra något tillsammans. Det är ju inte så kul att komma till en fest själv när man va bjuden som par till folk man inte känner så väl. Dom som vi känner är ju Cassa och johan som kommer vara där, rätt så många kommer att vara nya efter som att Lina och hennes kille flyttade hitt ifrån västerås. Så det är folk där ifrån som kommer och inte i från surahammar. Ja vi får se hur helgen kommer att bli. Det vissar sig.
Nicklas va också här ikväll och gav lite råd till Jesper om golvet. Skönt att man har honom ibland som kollar läget, för ibland kan Jesper få så konstiga ideer som inte alls låter vättigt. Och när Nicklas säger att iden inte är nå bra jaa då lyssnar Jesper, men inte när jag säger något hahaha KILLAR. Ne så det är ju skönt. För att för någon dag sen innan vi skulle läga golv fick Jesper för sig att vi skulle riva plastmattan, villket är väre en att riva tapeter efter som att det va limat i golvet. Jag vart ju förvånad och sa genast " ÄR DU INTE KLOCK. ALLDRIG ATT JAG GÖR DE. VARFÖR INTE BARA SÄTTA GOLV PÅ PLASTMATTAN?"  Så klart vart Jesper sur över att jag ville vissa hur man la golv och sa genast " HUR MÅNGA GOLV HAR DU LAGT I DITT LIV IGENTLIGEN? DET ÄR SÅ HÄR MAN SKA GÖRA"  Jag vart skit sur efter som att jag fick kännslav av att det inte behövde stäma. Så Jesper smög ringde till sin pappa. Jag hörde att han försökte vara tysst i tonen och sen när han la på kom jag fram ur hörnet och frågade på en gång va det va Nicklas tyckte. "Han tyckte också som jag" så jesper fick sätta tillbax den lilla bitt han kämpade med för att få bort på plastmattan heheh. Tack Nicklas. Kändes så  gött över att jag igentligen hade haft rätt. För om Jesper fick bästema skulle vi sitta här nu och ens inte ha kommigt halv vägs med golvet.
Nej nu får det vara nog med  skrivandet. Är jätte trött.
Ta hand om er alla. Och tack enu en gång Madde för att du hjälpte mig idag.
Kramar // athena



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0