Igår gjorde vi massa skoj



Igår va ju Nikita hemma efter som att hon går på dagis Tis-Tors-Fre.
Och igår va det så fint väder att det skulle blivigt barn plåga om man lätt henne få vara inna hella dagen.
Så igår vart det lång prom till Willys för att handla lite smått. Köpte lite kex till Nikita också, efter som att jag tänkte att vi skulle gå till en park för att leka och fika lite.
Nikita va värkligen jätte duktig som gick så mycket. Och inte klagade hon en ända gång.
Efter willys gick vi vidare en stund tills vi kom fram till parken. Där satte vi oss på en bänk. Nikita slukade i sig kex och jag själv som försöker gå ner i vikt fick nöja mig med lokka vatten haha.
Men det tog inte lång tid för Nikita att upp tänkte allt man kunde hitta på i parken. Men det hon värkligen gillade mäst va ju att åka kana haha.
Vet inte hur många varv det vart tills hon vart nöjd och ville tästa annat. Men roligt hade hon värkligen och man såg att hon värkligen njöt och hade det kul.
Trodde först att hon skulle bli grinnig när det va dacks att gå hemmet. Men tror nog att hon va hellt slut och vart lika nöjt med att sitta i vagnen och äta kex haha.






















Trodde hon skulle vara jätte trött när vi kom hem. Men Nikita hade ju hunit att vila upp sig lite i vagnen på väg hem så det va full spring i benen hemma också haha. Men till slut vände det och hon somnade redan en kvart innan hon läger sig haha. Sötnos. Mamma älskar dig så mycket.










Idag vart det prom igen till dagis, sen prom hem igen.
Han göra mycket när jag väl va hemma, sat på caffe, hände tvätt, sate in ny tvätt, betala räkningar (vilket jag fick ångest av *ledsen*) Och så kom Sandra på besök. Efter det kom Johan Löv och donade med sin cross som han har här. Sen va det bara till att ta en prom till dagis igen.
Nikita skulle till bvc idag för sin 18 månads kontrol plus att ta spruta. Så jag va lite närvös för det.
Hatar nämligen sprutor och kan knappt se en utan att skaka i kroppen av räddsla.
Nikita va jätte glad när hon kom ditt och han leka lite innan det va våran tur. Träffade Maria där som nu har praktik på vårdcentralent. Va jätte trevligt att se henne igen. Kom överäns att träffas och hitta på någon med barnen någon dag.
Efter ett tag va det våran tur. Barnsköterskan tyckte Nikita va jätte snäll och fin liten tjej. Inte alls blygg utan tvärtom. Hon skulle peka och prata hella tiden. Barnsköterskan bara skrattade åt henne och tyckte hon va underbar haha.
Till slut kom det jag inte gillade och kännde hur jag stelnade till.
Barnsköterskan som varigt med för bad mig gå ut innan hon tog fram sprutan. Och det va ju jätte snällt. Så det fick komma någon annan som hjälpte till att hålla fast Nikita så hon inte skulle rycka till.
Jag själv stog utanför rummet och va jätte närvös. Och så hörde jag Nikita börja gråta. Det gjorde så ont i hjärtat att höra henne så. När allt va klart fick jag komma in och krama om en gråtande dotter som kramade om mig hårt. Men det tog inte lång tid tills hon slutade gråta och va glad igen. Men hon va sur på sköterskan och lätt henne inte  få röra henne på ett tag hahaha.
Sen vart det prom hem igen.

Väl hemme är Nikita pigg och glad igen. Men sköterskan sa att om ca en till två veckor kan det hände att Nikita får feber och blir sjuk efter sprutan.
Men vi får väl hoppas på att det går bra då också. Annars får det bli en massa kramar och mys.
Nej det va väl allt för idag.
Hoppas allt är bra med er alla.
Kram//Athena


Kommentarer
Postat av: Cassa

Ne men kolla vilken fin jacka hon har ;)

2010-04-16 @ 08:06:15
Postat av: kicki

Hon är så fin Nikita, underbara bilder!

Hoppas verkligen att solen och vårvärmen håller isig. Stor Kram till er!

2010-04-16 @ 08:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0