Tack mamma

Mamma ringde nyss och pratade lite med mig. Vilket jag värkligen behövde.
Hon vet precis va som händer i mitt huvud, hur jag käner och hur jag tänker.
Är glad för att jag har en sådan bra mamma. En mamma som jag kan prata allt med. Då menar jag värkligen allt.
Även om vissa saker jag säger kan låta sårande för en mor så kan jag säga det till henne. För det är inte lätt att få höra av en dotter va som rör sig i huvet på en ibland.
Jag älskar värkligen mina mamma och är tacksam över att hon lyssnar och försöker hjälpa mig med dom svåra känslorna. Du är bäst mamma och jag vet att du alltid kommer finnas för mig.
Vad jag en gör.

Och just idag va det skönt att få prata ut allt med henne. Satt här ett tag under kvällen och kände att jag snart skulle explodera. Klumpen i halsen vart bara störe och störe. Och till slut kändes det nestan svårt att andas.
Någon måste få veta, veta va som rör sig i huvet. Det måste bara komma ut.
Och just då ringde mamma.
Och genast vart det bättre.
Tack mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0