Tur att man har vänner

Ringde Malin idag på morgonen för att se om det fanns lite timmar som jag kunde jobba dena vecka.
Föra veckan va Malin på semester så det vart inga timmar alls på två veckor så jag va lite närvös. Måste värkligen jobba för att få ihop pengar till allt som ska betalas. Jobbigt det där när man inte vet hur mycket pengar man kan få ihop som timmis. Man måste värkligen ligga i och vissa intresse för att jobba.
När jag ringde malin skulle hon ringa tillbax och se va hon fick ihop. Jag höl värkligen tummarna. För att dena månad har jag bara jobbat en enda gång och det är INTE bra.
Till slut ringde hon tillbax, först frågade hon hur jag hade med barn omsorg och pasning till Nikita.
Sa att hon går på dagis 15 tim i vackan och att jag kunde låta henne få gå hel tid om jag fick lite mer jobb.
Och sen att pasning får man försöka fixa dom timmar dagis inte är öppet.

Då sa Malin ok för då har jag några timmar till dig dena vecka.
Så min jobb vecka ser nu ut så här.

Måndag: 16-21:30

                                 Tisdag: 07-21:30 - Ledig mellan 13-16

Onsdag: 13-21:30


Nikita går inte på dagis idag. Så jag ringde till Madde och frågade om hon kunde ha Nikita idag innan jag får till jobbet. Trodde att Jesper skulle sluta tidigare idag. Men tyvär så skulle han jobba över och vara hemma till kl 8 på kvällen. Och det hade jag inte räknat med. Då vart det lite försent för Madde då hon väntade gäster till kvällen.
Fick lite små panik. Jag kunde ju inte ringa jobbet och säga att jag inte kunde jobba idag i allafall. För om jag kanske gör det, kan dom ju inte räkna på att jag kan jobba när dom behöver och då kan det ju hända att dom ringer in någon annan i stället för mig nesta gång. Och det vill jag ju inte.
Men som tur va hörde jag mig till Cassa. Och det va självklart att hon kunde ta Nikita. Hon sa också att hon kunde hämta Nikita här hemma och sen köra mig till jobbet så slapp jag gå och bli sen.
Tusen tusen TACK Cassa. Det va värkligen snällt.
Ringde dagis också och sa att Nikita kommer redan kvart i sju och att hon sen stanar till ca 5 halv 6.
Och att Jesper hämtar henne då.
Skönt att det fixade sig för jag måste värkligen jobba så mycket det bara går dom två veckorna som är kvar av dena månad. Annars blir det till att snåla som bara den.

Önskar man får fast jobb så att man kan gå på schema.
Nej det va väl allt för idag.
Kram//Athena
Är så tacksam över att jag har så underbara vänner som ställer upp för mig och Nikita

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag finns alltid för dij min lilla tjej!!! Problem är till för att lösas och jag kommer att göra mitt allt och det bästa för att du ska vara trygg och ha ett bra liv.Många pussar och Kramar!!!ÄLSKAR DIG!

2010-04-19 @ 20:00:12
Postat av: cassa

Du vet att jag alltid finns! Ni är bäst!!!

2010-04-19 @ 20:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0