Städat



Igår kom Jepser på iden att vi skulle överaska varandra. Igår skulle jag göra något för han och idag ska han hitta på något till mig. Frågade varför han aldrig kom på något sånt när vi va tillsammans.....
Vet inte om jag fick nå riktigt bra svar på den frågan. Men visst va det kul att upp vakta varan lite nu.

Men fick iden att fixa lite här hemma efter som att det såg ut som fan.
Så jag tvättade, vikte kläder och la in dom. Städade och gjorde fint. Bytte också gardiner i köket till något ljusare då det nu börjar närma sig sommar. Bytta lakan och gjorde mysigt i sov rummet också.
Sazza kom för bi efter jobbet och körde mig till willys där jag skulle köpa blommor. Först valde jag fina rosor, men la genast tillbax dom då jag in såg att rosor kan jag ju inte köpa. Rosos står mer för kärlek för mig och något man ger till en människa som man allt det där med.
Så jag valde andra blommor som jag sen ställde i två olika vaser i huset.



När Jepser sen kom hem vart han glad över att det va så fint här och alla hans kläder låg vikta i kläd skåpet där uppe. Också att hallen kändes välkommnande och inte fullt med saker över allt.
Efter det lagade jag mat och Nikita gick och la sig för att sova vid 7 tiden.

Efter allt slit gick jag upp för att ducha eller hur det stavas.
Men när jag kom ner efter ett tag hade jesper redan somnat på soffan.
Förstår att han va trött och det förvånade mig inte att han skulle somna efter som att han nestan alltid har gjort det efter att ha jobbat.

I helgen blir det lungt tror ja. Blir nog att se film och mysa. Hört att det skulle rengna nestan hella helgen ändå. Så då passar det väl bra att bara vara.

Madde kom för bi för att tag sen för att ta med Nikita ut och leka lite nu när det är soligt ute. Fast det blåser otroligt mycket. Men det va snällt av Madde. Nikita behöver få komma ut lite också.
Så tack Madde. Skönt att få vara lite själv också *ler*
_______________________________________________________________________________________________

 
 För mitt hjärta klappade i tackt med kärleks sången som va så ly hörd.
Nu har man blivigt ton döv, stum och sårsen.
Gitarren som va till en stor tröst står nu i ett hörn och bara samllar damm.
Nu mitt hjärta klappar i otackt, och kärleks sången blir som en ostämd kör som får en att hålla för öronen
och alla fönster att sprika.

Snälla, snälla......... sluta plåga mig så, med ord jag inte förstår mig på.

Men sömn som får mig att skrika, ser jag dagen där på ut som om jag går på moln med ett leende av stål.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0